BAUMA 2022 - Gândiți mai departe, gândiți viitorul cu HYUNDAI
Anul acesta, Hyundai Construction Equipment (HCE) va prezenta nu mai puțin de 23 de utilaje la Bauma, cea mai mare expoziție specializată din lume, care se va desfășura în luna octombrie la München, producătorul sud-corean ocupând un stand cu 30% mai mare decât cel de la ediția precedentă. Organizarea standului include o zonă dedicată tehnologiilor originale dezvoltate de Hyundai, ce se vor regăsi în utilajele prezentate în premieră mondială aici, dar și în cele care vor fi lansate în viitor. De asemenea, vizitatorii standului Hyundai de la Bauma vor putea admira și un concept, un excavator pe roți cu alimentare cu pile de combustibil pe hidrogen.
Printre noutățile anunțate se numără și noua gamă de mini excavatoare, noi excavatoare compacte pe roți cu rază minimă de rotire, dar și, în premieră mondială, noile dumpere articulate, seria HA45A. Acestea din urmă au fost deja prezentate presei de specialitate în cadrul evenimentului Media Dialog, un eveniment ce prefațează expoziția Bauma.
Gama de autobasculante articulate
Hyundai răspunde cerințelor pieței construcțiilor prin lansarea în aceest an a două modele noi de autobasculante articulate de 23.200 t, respectiv 30.100 t. Noile modele HA30A și HA45A se potrivesc perfect gamei extinse de utilaje din seria A datorită caracteristicilor lor unice. Astfel, axa spate tandem și suspensia independentă a roții din față oferă o manevrabilitate excelentă în orice tip de șantier, motoarele Scania de 375 și 500 CP oferind întrega putere de tracțiune necesară unei productivități mari și unui confort excelent, acestea dezvoltând un cuplu motor puternic ce este disponibil integral chiar și la turații reduse ale motorului. Benele moderne cu care acestea au fost dotate au fost proiectate pentru a transporta 17,8, respectiv 26 mc de material. De asemenea, operatorul nu a fost uitat, acesta beneficiind de una dintre cele mai spațioase cabine din categoria lor.
Productivitate și Performanță – Tracțiunea este permanentă pe toate cele șase roți, care sunt astfel proiectate pentru a fi în contact permanent cu solul, axele din spate tandem și cuplajul rotativ montat în partea din față a benelor asigurând o distribuție uniformă a puterii și greutății pe toate roțile, un element esențial pentru a asigura o performanță operațională optimă indiferent de tipul de lucrări. Suprafața de încărcare a benei dumperului coboară din spate spre față, astfel că materialul este împins automat spre partea din față a benei în timpul încărcării. De asemenea, bena este mai adâncă în partea față, ceea ce duce la o creștere a puterii de tracțiune a roților și la un centru de greutate coborât al întregii mașini, garanția unei stabilități de invidiat, chiar și pe cele mai denivelate suprafețe de deplasare. Bena permite o descărcare simplă și rapidă, ceea ce duce la creșterea productivității.
Manevrabilitate - Inelul de rotire, situat înaintea articulației, asigură o distribuție uniformă a greutății pe roțile din față în toate situațiile, inclusiv atunci când raza de bracaj este maximă. Acest lucru permite ca diferențialele cu alunecare redusă să fie utilizate la o valoare de blocare de numai 45%, ceea ce asigură o tracțiune uniformă pe roțile din față, fără a fi necesară blocarea lor totală.
Deplasarea pe teren dificil - Puntea tandem spate are o capacitate de ridicare a ultimei axe spate mare, înclinarea sa totală putând atinge 40°, operatorul fiind sigur că, indiferent de cât de greu este terenul pe care se deplasează, dumperul va avea toate roțile în contact permanent cu solul, ceea ce duce la păstrarea intactă a capacității de tracțiune și a stabilității. Astfel, productivitatea utilajului va rămâne la fel de bună indiferent de condițiile de lucru, păstrând de asemenea un consum orar redus de carburant.
Roțile față au un sistem de suspensii independente, acestea putând să se miște liber în funcție de configurația terenului, împiedicând astfel orice contact între eventualele obstacole de pe drum și sistemul de suspensii sau axele din spate, contact care ar putea duce la degradarea lor.
Cu o viteză maximă de până la 55 km/h și datorită cutiei de viteze Tip-tronic, deplasările sunt line, cu accelerări și frânări fără șocuri, operatorul putând păstra un ritm de lucru continuu. În plus, acesta poate alege între o schimbare a vitezelor manuală sau automată. Cutia de viteze produă de către ZF asigură 8 trepte de viteză înainte și 4 înapoi, viteza de marșarier fiind de maxim 16 km/h.
La coborâre, pentru a menține același ritm de lucru, retarderul hidraulic permite reglarea forței de frânare, asigurând o viteză constantă a dumperului, fără acționarea frânei de serviciu.
Bena cu podea înclinată înainte asigură un grad mai mare de retenție a materialelor fluide sau umede, în special a pietrișului, în interiorul ei, comparativ cu un model clasic. De asemenea, bena poate fi încălzită pentru a preveni înghețarea și lipirea materialelor transportate.
Confort – cabina spațioasă este foarte sigură pentru operator, fiind testată conform celor mai dure norme de rezistență la deformare sau răsturnare, ROPS/FOPS. Toate cabinele beneficiază de sistem de climatizare și scaun cu suspensii pneumatice. Nivelul de zgomot în interiorul ei este scăzut, sub limita impusă de legislație. Cabina este de asemenea montată pe un sistem eficient de suspensii din cauciuc ce are un rol important în reducerea șocurilor și vibrațiilor.
Ecranul LCD de 7 inchi în culori oferă informații cheie despre greutatea utilă, viteză, starea sistemelor de lucru hidraulice și electrice, dar și nivelul uleiului din cutia de viteze sau diferențial.
Sistemul de ridicare al benei este comandat electronic.
Operatorul are nevoie de o singură cheie pentru a deschide ușa și a porni motorul