Un proiect de constructii cu zero carbon pentru Mecalac
Utilajele 100% electrice de la MECALAC revoluționează șantierele urbane, deschizând calea pentru realizarea de construcții într-un mod mai eficient, mai curat și mai silențios.
Trei astfel de mașini de la MECALAC au fost desfășurate în perioada martie – mai pe un șantier fără emisii deschis pe terenul promenadei Le Pâquier, din localitatea Annecy, Franța, pentru electrificarea debarcaderului și a locațiilor de desfășurare a evenimentelor culturale și sportive desfășurate pe malul lacului Annecy!
Această inițiativă s-a înscris în dorința producătorului francez de a promova practici ecologice, garantând în același timp performanțe optime ale mașinilor 100% electrice în teren, compactitate și o autonomie reală de opt ore (o zi completă de lucru).
Inaugurat la 26 aprilie în prezența primarului orașului Annecy și a secretarului general al prefecturii Haute-Savoie, acest șantier, care a fost deschis la 11 martie și s-a desfășurat până la sfârșitul lunii mai, a reprezentat un exemplu al tranziției energetice în curs. Cele trei utilaje Mecalac, 100% electrice - excavatorul pe roți e12, încărcătorul cu benă pivotantă eS1000 și dumperul eMDX - funcționează fără emisii poluante, răspunzând astfel cererii tot mai mari de soluții mai ecologice.
Datorită acestor mașini electrice, șantierul de pe terenul promenadei Le Pâquier a beneficiat nu numai de o reducere semnificativă a emisiilor de gaze la fața locului, ci și de un nivel redus de zgomot generat de mașini, care a fost de 10 ori mai mic decât cel produs de mașinile termice tradiționale echivalente.
În paralel cu alte măsuri, cum ar fi reutilizarea solului excavat, amprenta de carbon proiectată a șantierului a fost cu 25% mai mică decât pentru un proiect echivalent realizat cu mijloace și metode standard.
Această inițiativă a marcat o nouă etapă în angajamentul MECALAC față de inovarea ecologică în sectorul construcțiilor. Compania va continua să dezvolte soluții durabile și inovatoare la provocările de mediu, sprijinind în același timp creșterea economică și progresul social.
EXCAVATORUL ELECTRIC PE ROȚI MECALAC E12
Dezvoltat pe baza arhitecturii modelului Mecalac 12MTX echipat cu motor termic, modelul e12 se bizuie pe tehnologia bateriilor Litiu Nichel-Mangan-Cobalt (NMC) cu o capacitate nominală de 150 kWh, care combină raporturi greutate/putere/calitate mult superioare bateriilor convenționale cu o durată de viață optimizată pentru o siguranță totală.
Durează doar 8 ore pentru a reîncărca excavatorul pe roți Mecalac e12. După încărcarea completă a bateriilor, fără a face compromisuri la putere, acesta își îndeplinește misiunea de lucru pentru întreaga zi fără a fi nevoit să-și reîncarce bateriile, având o autonomie de funcționare de opt ore.
Mecalac e12 înseamnă mai puține vibrații, mai puțină poluare fonică, mai puțină întreținere (filtre, ulei hidraulic etc.), mai puțin risc de accidente pe șantiere, mai puține costuri de întreținere și o absență totală a emisiilor de CO2 și a particulelor poluante.
Conceput pentru a lucra în mediul urban și cu cele două motoare electrice care funcționează independent, alimentând echipamentul de lucru pe de o parte și trenul de rulare pe de altă parte, Mecalac e12 ocupă în mod natural un loc principal în flotele de mașini pentru construcții urbane.
Pe lângă performanță și autonomie, transmisia sa 100% electrica oferă o tracțiune de neegalat la pornire și recuperarea energiei la frânare. Pe lângă o întreținere extrem de redusă, densitatea incredibilă de putere a motoarelor electrice le menține extrem de compacte.
Cu o rotație totală de 360° a turelei și un diametru minim de 2 710 mm la cupă, un ecartament de 2250 mm și o lățime maximă de 2383 mm, la care se adaugă un unghi excepțional de înclinare a brațului (140°), e12 necesită doar o bandă de circulație într-un mediu urban. Ca urmare, traficul rutier este foarte puțin perturbat, iar operatorul poate lucra cât mai aproape de obstacole.
Eficient, e12 rămâne compact, exploatându-și întregul potențial cu un impact minim asupra mediului. Libertatea de mișcare extraordinară este asigurată și de șasiul său articulat ce îi permite să se deplaseze cu ușurință pe orice șantier, iar agilitatea sa contribuie, de asemenea, la performanța sa generală.
ÎNCĂRCĂTORUL CU BENĂ PIVOTANTĂ MECALAC ES1000
Încărcătorul electric cu benă pivotantă es1000 de la Mecalac are la bază Seria AS de încărcătoare Mecalac „Swing”, compacte polivalente, confortabile, sigure și extrem de eficiente. Datorită eficienței lor ridicate și conceptului inovator de pivotare la 1800 a benei, aceste încărcătoare pe roți cu direcție integrală nu numai că și-au menținut, dar șiau sporit poziția de lider pe piață în ceea ce privește autonomia, stabilitatea, mobilitatea și managementul spațiului. Iar cu modelul 100% electric es1000 operatorul poate să profite de caracteristicile unice ale acestui utilaj, în plus fără emisii în timpul operării și cu niveluri de zgomot reduse.
Datorită designului preluat de la încărcătorul „Swing”, versiunea electrică es1000 consumă doar cantitatea strict necesară de energie necesară operațiunilor de pe șantier și astfel optimizează utilizarea bateriei, de altfel cu o capacitate de numai 75 Kwh, pentru o perioadă de opt ore, o zi de lucru. Iar timpul de încărcare este doare de patru ore.
Cu o masă operațională de 7 085 kg, sarcina de basculare (cupă standard de 1 mc și șasiu aliniat) este de 4 300 kg.
DUMPERUL MECALAC EMDX
Dumperele sunt mașini complementare care pot schimba rapid dinamica unui șantier. Aceste utilaje compacte, manevrabile, confortabile pe toate tipurile de teren, constituie o soluție eficientă pentru transportul materialelor pe șantiere.
Dumperul Mecalac eMDX păstrează conceptul și calitățile dovedite ale dumperelor Mecalac 6MDX în ceea ce privește productivitatea, siguranța și fiabilitatea, dar integrează expertiza și tehnologiile Mecalac în ceea ce privește soluțiile cu emisii zero. Designul basculantei Mecalac eMDX ține cont de cerințele șantierelor urbane și de obiceiurile operatorilor, astfel încât autonomia și productivitatea să nu fie afectate.
Cu o capacitate record a bateriei de 75 kW.h, eMDX poate funcționa continuu timp de cel puțin 8 ore, iar reîncărcarea bateriilor durează doar 4 ore. Durata de viață fără egal a bateriei de 8 ore a eMDX este posibilă de tehnologiile de gestionare a energiei și de temperatură a bateriei. Pe șantier această autonomie se traduce în multe ore suplimentare de muncă, deoarece dumperele sunt utilizate în principal o anumită perioadă de timp, cu opriri frecvente ale utilajelor.
Confruntat cu dumperele electrice oferite de concurență pe piață, Mecalac și-a concentrat investițiile și eforturile de cercetare-dezvoltare pe proiectarea unui model cu emisii zero capabil sa transporte materiale la o scara nerealizata pana acum. Astfel a luat naștere dumperul 100% electric Mecalac eMDX cu o masă operațională de 5 325 kg, primul dumper cu o sarcină utilă de șase tone, șasiu articulat și oscilant și benă basculabilă pivotantă, a cărui autonomie, performanță și siguranță sunt fără compromis.
Transmisia automată transferă toată puterea motorului electric către tracțiunea integrală permanentă, pentru un nivel de putere și eficiență de neegalat. Un al doilea motor electric este folosit pentru acționarea pompei hidraulice a instalației hidraulice. În plus față de certificarea ROPS/FOPS, Mecalac a testat capacitatea cabinei eMDX de a rezista la șocuri în timpul încărcării benei. Au fost efectuate mai multe teste de impact frontal și lateral la diferite viteze de rotire a unui excavator pentru a simula impacturile reale care ar putea avea loc pe șantierele de construcții. Cabina eMDX a rezistat în mod remarcabil acestor lovituri, dovadă a profesionalismului Mecalac în domeniul siguranței.
Alte caracteristici în favoarea siguranței la Mecalac: acces mai ușor și mai sigur la mașină, vizibilitate excepțională de jur împrejur și un nivel mai ridicat de protecție a operatorului în toate situațiile. În plus, un sistem avansat de detectare a obstacolelor avertizează asupra potențiale pericole în partea din față a mașinii, ridicând și mai mult standardele Mecalac de siguranță.