ARGUMENTE PRO ROTOPRESS

Stewart Gregory, director comercial la compania FAUN-Zoeller (FZ UK), prezintă argumentele pro pentru echipamentul Rotopress. Din interviurile revistei britanice LAPV (Local Authority Plant & Vehicles).

Text: Ing. Valeriu BEZDEDEANU

Echipamentul Rotopress de colectare a deșeurilor produs de compania FZ UK, este uneori perceput ca fiind prea lent, prea greoi și prea zgomotos. Dar nu este chiar așa, spunea Stewart Gregory. Folosind un tambur rotativ pentru a încărca și compacta deșeurile menajare, autogunoiera Rotopress se dovedește instrumentul ideal pentru managerii de flote ale autorităților locale din întreaga Marea Britanie. În cadrul unui interviu pentru revista LAPV, Stewart a explicat exact de ce consiliile locale ar trebui să se orienteze către Rotopress.

Repararea și întreținerea
„Primul avantaj este din perspectiva reparațiilor și a întreținerii”, spune Stewart. Cele mai multe autogunoiere au o durată de viață de aproximativ șapte ani și necesită o reabilitare a echipamentului de colectare a deșeurilor la jumătatea ciclului de viață, iar aceasta costă, în medie, între 12 000 și 15 000 de lire sterline. Cu Rotopress, însă, acest lucru nu este necesar.
O caracteristică cheie de design a echipamentului Rotopress este numărul redus de piese în mișcare, care este cu 75% mai puțin decât la o autogunoieră clasică cu  placă de compactare în peretele rabatabil din spate. Rotopress are doar aproximativ 13 piese mobile majore, în timp ce un echipament de colectare a deșeurilor clasic are aproximativ 40 de piese, ceea ce înseamnă că sunt mai puține piese care se pot defecta la Rotopress. „Atâta timp cât vă asigurați că ghidajele elicoidale sunt bine fixate și că aveți un sistem de lubrifiere automată montat pe el, iar roata dințată principală este întotdeauna lubrifiată, aceasta este toată întreținerea standard pe care trebuie să o faceți”, explică Stewart.
Ca urmare, o autogunoieră Rotopress are o durată de viață mai lungă și costuri mai mici de întreținere decât un vehicul clasic de colectare a deșeurilor, ceea ce face mai accesibil costul total de proprietate.

Manevrabilitatea
Unul dintre punctele cheie asupra căruia se insistă este faptul că Rotopress nu are acel perete spate rabatabil prevăzut cu placă de compactare. Deșeurile menajare sunt încărcate direct în tamburul rotativ, rezultând un perete spate rabatabil mai ușor și o consolă spate mai scurtă. Aceasta înseamnă că operatorii nu sunt nevoiți să curețe partea din spate la fel de des ca în cazul unor autogunoiere clasice - ceea ce reprezintă un alt avantaj în ceea ce privește întreținerea.

Totodată, cu acest design „revoluționar” înseamnă că autogunoiera, având o consolă spate mai scurtă, este foarte ușor de manevrat; un avantaj atunci când vine vorba de negocierea străzilor urbane înguste. După cum spune Stewart, „Manevrabilitatea și raza de viraj sunt fenomenale, deoarece nu mai ai în consola spate acel mare perete rabatabil pe care îl percepi de parca s-ar legăna în spate”.

Sarcina utilă

Când vine vorba de sarcină utilă, Rotopress se descurcă foarte bine. „În general, în ceea ce privește deșeurile reziduale, un Rotopress primește cu 500 -700 de kilograme mai mult (decât o autogunoieră clasică)”, susține Stewart. „Deoarece pentru compactarea deșeurilor nu există un perete spate rabatabil cu placă de compactare, în consolă, masa repartizată pe axa/axele din spate din spate este mai mică, iar masa totală este distribuită mai bine pe axe, deoarece deșeurile sunt mutate în partea din față pe măsură ce tamburul rotativ se rotește. Astfel, la final, se obține o sarcină utilă mai mare.”

Gama de produse Rotopress de la FAUN Zoeller este acum disponibilă cu capacități de încărcare de la 8mc – 41mc, ceea ce înseamnă că, indiferent de provocările operaționale sau geografice, există întotdeauna o soluție de colectare a deșeurilor menajare. Varianta de 41 mc este instalată pe o structură de semiremorcă.

Flexibilitatea

Autogunoiera Rotopress are capacitatea de a compacta mai multe tipuri diferite de deșeuri, inclusiv deșeuri generale, de grădină, alimente și o gamă de alte materiale reciclabile, inclusiv hârtie, carduri, sticlă, metale și materiale plastice, utilizând întreaga capacitate a tamburului rotativ și asigurând în același timp cea mai bună sarcină utilă posibilă. Flexibilitatea este cheia echipamentului Rotopress.

Datorită efectului de rotație a tamburului, Rotopress este colectorul ideal pentru deșeuri organice. Materialele organice sunt slab amestecate și, prin urmare, sunt deja excelent omogenizate în timpul colectării - lichidul este imediat amestecat din nou. Rotația constantă aerisește deșeurile și reduce formarea de zone anaerobe, care sunt sursa mirosurilor neplăcute.
Rotopress se dovedește o mașină curată: deșeurile sunt în permanență rotite și în timpul procesului sunt zdrobite și transportate spre înainte prin două canale elicoidale. În final, deșeurile sunt compactate în canalul elicoidal de presare a deșeurilor, pe măsură ce acesta se îngustează.

Consumul de combustibil

Autoritățile locale sunt hotărâte să își reducă emisiile de carbon și cheltuielile totale. Rotopress este vehiculul ideal pentru a le ajuta să atingă acest obiectiv, dă asigurări Stewart. „La o autogunoieră clasică, imediat ce se cuplează priza de putere, motorul trebuie turat. La un Rotopress nu trebuie să faci asta, deoarece priza de forță este întotdeauna cuplată și funcționează la turație scăzută. Astfel, se obține o economie de combustibil între 20% și 25%.”

Dar Rotopress se pretează și la utilizarea unei structuri de antrenare alternative. „Tot ce trebuie să facem este să electrificăm motorul care rotește tamburul, să-l conectăm la un șasiu de vehicul electric și astfel, la final, vom avea un adevărat vehicul electric comunal”, explică Stewart. „Rotopress se pretează foarte bine la acționări alternative. Prin urmare, atunci când vă uitați la Bluepower, camionul cu pile de combustie cu hidrogen carosat de noi, de cele mai multe ori îl veți vedea cu un echipament Rotopress în spate, deoarece este mult mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil”.

Curățarea

Una dintre cele mai mari probleme pentru operatorii unei autogunoiere clasice este curățarea. Trebuie scos peretele rabatabil din spate, altfel deșeurile reziduale rămân blocate. La un echipament Rotopress nu trebuie să faceți acest lucru, pentru că - din nou - nu există acel perete spate rabatabil cu placă compactare. După cum afirmă Stewart, „nu trebuie să le curățați, deoarece acesta întoarce toate deșeurile înăuntru și apoi, când îl rotiți în sens invers, toate deșeurile sunt eliminate din tambur. Nu există nici un colțișor în care deșeurile să rămână blocate. Toți producătorii pe care îi cunosc spun că autogunoierele clasice trebuie curățate săptămânal. Dar, cu un Rotopress, nu trebuie să faci asta”. În plus, soluția adoptată cu Rotopress asigură o etanșeitate perfectă în timpul funcționării.

Rapiditate

Una dintre principalele critici aduse sistemului Rotopress este timpul necesar pentru descărcare. O autogunoieră clasică împinge întreaga cantitate de gunoi direct afară, într-o singură mișcare, prin intermediul unui perete - piston. În cazul Rotopress, deoarece trebuie expulzarea gunoiului se face prin rotirea tamburului în sens invers operațiunii de încărcare și compactare, această operațiune este percepută ca fiind mai lentă. Și, da, este mai lentă. Cu toate acestea, timpul pe care îl pierdeți la ejectarea deșeurilor este compensat prin faptul că nu trebuie să curățați peretele spate rabatabil. După cum explica Stewart: „Dacă trimiteți o autogunoieră clasică și un Rotopress să facă exact același traseu și cronometrați, veți constata că Rotopress are nevoie de doar trei minute mai mult”.

"La o autogunoieră clasică, imediat ce se cuplează priza de putere, motorul trebuie turat. La un Rotopress nu trebuie să faci asta, deoarece priza de forță este întotdeauna cuplată și funcționează la turație scăzută. Astfel, se obține o economie de combustibil între 20% și 25%. Totodată, cu acest design „revoluționar” înseamnă că autogunoiera, având o consolă spate mai scurtă, este foarte ușor de manevrat; un avantaj atunci când vine vorba de negocierea străzilor urbane înguste.Manevrabilitatea și raza de viraj sunt fenomenale, deoarece nu mai ai în consola spate acel mare perete rabatabil pe care îl percepi de parca s-ar legăna în spate." - Stewart Gregory, Director Comercial la compania britanică producătoare de vehicule municipale și de colectare a deșeurilor, FAUN-Zoeller (FZ UK)

CTE Solution

Product was successfully added to your shopping cart.

ARGUMENTE PRO ROTOPRESS

Stewart Gregory, director comercial la compania FAUN-Zoeller (FZ UK), prezintă argumentele pro pentru echipamentul Rotopress. Din interviurile revistei britanice LAPV (Local Authority Plant & Vehicles).

Text: Ing. Valeriu BEZDEDEANU

Echipamentul Rotopress de colectare a deșeurilor produs de compania FZ UK, este uneori perceput ca fiind prea lent, prea greoi și prea zgomotos. Dar nu este chiar așa, spunea Stewart Gregory. Folosind un tambur rotativ pentru a încărca și compacta deșeurile menajare, autogunoiera Rotopress se dovedește instrumentul ideal pentru managerii de flote ale autorităților locale din întreaga Marea Britanie. În cadrul unui interviu pentru revista LAPV, Stewart a explicat exact de ce consiliile locale ar trebui să se orienteze către Rotopress.

Repararea și întreținerea
„Primul avantaj este din perspectiva reparațiilor și a întreținerii”, spune Stewart. Cele mai multe autogunoiere au o durată de viață de aproximativ șapte ani și necesită o reabilitare a echipamentului de colectare a deșeurilor la jumătatea ciclului de viață, iar aceasta costă, în medie, între 12 000 și 15 000 de lire sterline. Cu Rotopress, însă, acest lucru nu este necesar.
O caracteristică cheie de design a echipamentului Rotopress este numărul redus de piese în mișcare, care este cu 75% mai puțin decât la o autogunoieră clasică cu  placă de compactare în peretele rabatabil din spate. Rotopress are doar aproximativ 13 piese mobile majore, în timp ce un echipament de colectare a deșeurilor clasic are aproximativ 40 de piese, ceea ce înseamnă că sunt mai puține piese care se pot defecta la Rotopress. „Atâta timp cât vă asigurați că ghidajele elicoidale sunt bine fixate și că aveți un sistem de lubrifiere automată montat pe el, iar roata dințată principală este întotdeauna lubrifiată, aceasta este toată întreținerea standard pe care trebuie să o faceți”, explică Stewart.
Ca urmare, o autogunoieră Rotopress are o durată de viață mai lungă și costuri mai mici de întreținere decât un vehicul clasic de colectare a deșeurilor, ceea ce face mai accesibil costul total de proprietate.

Manevrabilitatea
Unul dintre punctele cheie asupra căruia se insistă este faptul că Rotopress nu are acel perete spate rabatabil prevăzut cu placă de compactare. Deșeurile menajare sunt încărcate direct în tamburul rotativ, rezultând un perete spate rabatabil mai ușor și o consolă spate mai scurtă. Aceasta înseamnă că operatorii nu sunt nevoiți să curețe partea din spate la fel de des ca în cazul unor autogunoiere clasice - ceea ce reprezintă un alt avantaj în ceea ce privește întreținerea.

Totodată, cu acest design „revoluționar” înseamnă că autogunoiera, având o consolă spate mai scurtă, este foarte ușor de manevrat; un avantaj atunci când vine vorba de negocierea străzilor urbane înguste. După cum spune Stewart, „Manevrabilitatea și raza de viraj sunt fenomenale, deoarece nu mai ai în consola spate acel mare perete rabatabil pe care îl percepi de parca s-ar legăna în spate”.

Sarcina utilă

Când vine vorba de sarcină utilă, Rotopress se descurcă foarte bine. „În general, în ceea ce privește deșeurile reziduale, un Rotopress primește cu 500 -700 de kilograme mai mult (decât o autogunoieră clasică)”, susține Stewart. „Deoarece pentru compactarea deșeurilor nu există un perete spate rabatabil cu placă de compactare, în consolă, masa repartizată pe axa/axele din spate din spate este mai mică, iar masa totală este distribuită mai bine pe axe, deoarece deșeurile sunt mutate în partea din față pe măsură ce tamburul rotativ se rotește. Astfel, la final, se obține o sarcină utilă mai mare.”

Gama de produse Rotopress de la FAUN Zoeller este acum disponibilă cu capacități de încărcare de la 8mc – 41mc, ceea ce înseamnă că, indiferent de provocările operaționale sau geografice, există întotdeauna o soluție de colectare a deșeurilor menajare. Varianta de 41 mc este instalată pe o structură de semiremorcă.

Flexibilitatea

Autogunoiera Rotopress are capacitatea de a compacta mai multe tipuri diferite de deșeuri, inclusiv deșeuri generale, de grădină, alimente și o gamă de alte materiale reciclabile, inclusiv hârtie, carduri, sticlă, metale și materiale plastice, utilizând întreaga capacitate a tamburului rotativ și asigurând în același timp cea mai bună sarcină utilă posibilă. Flexibilitatea este cheia echipamentului Rotopress.

Datorită efectului de rotație a tamburului, Rotopress este colectorul ideal pentru deșeuri organice. Materialele organice sunt slab amestecate și, prin urmare, sunt deja excelent omogenizate în timpul colectării - lichidul este imediat amestecat din nou. Rotația constantă aerisește deșeurile și reduce formarea de zone anaerobe, care sunt sursa mirosurilor neplăcute.
Rotopress se dovedește o mașină curată: deșeurile sunt în permanență rotite și în timpul procesului sunt zdrobite și transportate spre înainte prin două canale elicoidale. În final, deșeurile sunt compactate în canalul elicoidal de presare a deșeurilor, pe măsură ce acesta se îngustează.

Consumul de combustibil

Autoritățile locale sunt hotărâte să își reducă emisiile de carbon și cheltuielile totale. Rotopress este vehiculul ideal pentru a le ajuta să atingă acest obiectiv, dă asigurări Stewart. „La o autogunoieră clasică, imediat ce se cuplează priza de putere, motorul trebuie turat. La un Rotopress nu trebuie să faci asta, deoarece priza de forță este întotdeauna cuplată și funcționează la turație scăzută. Astfel, se obține o economie de combustibil între 20% și 25%.”

Dar Rotopress se pretează și la utilizarea unei structuri de antrenare alternative. „Tot ce trebuie să facem este să electrificăm motorul care rotește tamburul, să-l conectăm la un șasiu de vehicul electric și astfel, la final, vom avea un adevărat vehicul electric comunal”, explică Stewart. „Rotopress se pretează foarte bine la acționări alternative. Prin urmare, atunci când vă uitați la Bluepower, camionul cu pile de combustie cu hidrogen carosat de noi, de cele mai multe ori îl veți vedea cu un echipament Rotopress în spate, deoarece este mult mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil”.

Curățarea

Una dintre cele mai mari probleme pentru operatorii unei autogunoiere clasice este curățarea. Trebuie scos peretele rabatabil din spate, altfel deșeurile reziduale rămân blocate. La un echipament Rotopress nu trebuie să faceți acest lucru, pentru că - din nou - nu există acel perete spate rabatabil cu placă compactare. După cum afirmă Stewart, „nu trebuie să le curățați, deoarece acesta întoarce toate deșeurile înăuntru și apoi, când îl rotiți în sens invers, toate deșeurile sunt eliminate din tambur. Nu există nici un colțișor în care deșeurile să rămână blocate. Toți producătorii pe care îi cunosc spun că autogunoierele clasice trebuie curățate săptămânal. Dar, cu un Rotopress, nu trebuie să faci asta”. În plus, soluția adoptată cu Rotopress asigură o etanșeitate perfectă în timpul funcționării.

Rapiditate

Una dintre principalele critici aduse sistemului Rotopress este timpul necesar pentru descărcare. O autogunoieră clasică împinge întreaga cantitate de gunoi direct afară, într-o singură mișcare, prin intermediul unui perete - piston. În cazul Rotopress, deoarece trebuie expulzarea gunoiului se face prin rotirea tamburului în sens invers operațiunii de încărcare și compactare, această operațiune este percepută ca fiind mai lentă. Și, da, este mai lentă. Cu toate acestea, timpul pe care îl pierdeți la ejectarea deșeurilor este compensat prin faptul că nu trebuie să curățați peretele spate rabatabil. După cum explica Stewart: „Dacă trimiteți o autogunoieră clasică și un Rotopress să facă exact același traseu și cronometrați, veți constata că Rotopress are nevoie de doar trei minute mai mult”.

"La o autogunoieră clasică, imediat ce se cuplează priza de putere, motorul trebuie turat. La un Rotopress nu trebuie să faci asta, deoarece priza de forță este întotdeauna cuplată și funcționează la turație scăzută. Astfel, se obține o economie de combustibil între 20% și 25%. Totodată, cu acest design „revoluționar” înseamnă că autogunoiera, având o consolă spate mai scurtă, este foarte ușor de manevrat; un avantaj atunci când vine vorba de negocierea străzilor urbane înguste.Manevrabilitatea și raza de viraj sunt fenomenale, deoarece nu mai ai în consola spate acel mare perete rabatabil pe care îl percepi de parca s-ar legăna în spate." - Stewart Gregory, Director Comercial la compania britanică producătoare de vehicule municipale și de colectare a deșeurilor, FAUN-Zoeller (FZ UK)